Wszystkie aktualności

Akademia Stali na pełnych obrotach

sobota, 11/01/2020

Sztaby drużyn od U-14 do zespołu rezerw kontynuują cotygodniowe spotkania merytoryczne z koordynatorami. Na czym one polegają?

Autor tekstu: Tomasz Flakowski
0

Sztaby drużyn od U-14 do zespołu rezerw kontynuują cotygodniowe spotkania merytoryczne z koordynatorami. Na czym one polegają?

Kolejny tydzień w Akademii Piłkarskiej Stali Rzeszów i kolejny cykl spotkań koordynatorów szkoleniowych, trenera ds. motoryki i dyrektora akademii z trenerami za nami. O komentarz, co do tego, czego one dotyczą, czemu służą i jak często się odbywają, poprosiliśmy Mateusza Maciejewskiego – dyrektora akademii oraz Jakuba Sage – trenera ds. motoryki.

“Takie spotkania organizujemy co tydzień, dla wszystkich trenerów naszej akademii. Omawiamy na nich wykonaną w minionym tygodniu pracę naszych szkoleniowców na treningach i to, jak będą pracować w kolejnych 7 dniach, czyli tak naprawdę szkoleniowe zraportowanie tego, co się działo w drużynie i pomoc przy konstruowaniu środków treningowych” – tłumaczy dyrektor akademii Mateusz Maciejewski.

“Weryfikujemy wówczas, czy trenerzy zrealizowali to, co razem zakładaliśmy, czy znaleźli jakieś minusy w tym co wspólnie wypracowaliśmy i jakie wnioski wyciągają. Następnie dodajemy to do naszej bazy danych – np. jeżeli dana gra dobrze funkcjonuje i się sprawdza, to chcemy ją też “przelać” na innych trenerów, a mając ją rozpisaną w naszej bazie, w łatwy sposób możemy im ją zaprezentować i wyjaśnić jej główne założenia i to nam uspójnia pracę w całej Akademii” – dodaje.

“Na tych spotkaniach poruszamy kwestię budowania mikrocyklu. Przede wszystkim akcent położony jest na równoległą integrację obciążeń technicznych, taktycznych, mentalnych i rozwój systemów energetycznych, a więc na trening zintegrowany. W kolejnych etapach przechodzić będziemy do mawiania budowy mikrocyklu według założeń systemowo-modelowych periodyzacji taktycznej” – wyjaśnia Jakub Sage – trener ds. motoryki w naszej akademii.

“Takie spotkania wyglądają dokładnie tak, że korzystając z wideo z treningów, (które nagrywamy z wysokości 10 metrów, co ma duże znaczenie dla jakości szkoleniowej takiego wideo) trener prezentuje  2 – 4 minutowy wycinek danego środka treningowego, a następnie porównujemy go z tym, co mamy na rysunku, a następnie wyciągamy i omawiamy wnioski, konsultując to między sobą” – uzupełnia Maciejewski.

Autor tekstu: Tomasz Flakowski

Najnowsze aktualności